Asi každý z nás má doma zásuvku plnú reklamných predmetov, ktoré sa nám do života priplietli akosi samy – perá, zápisníky, tašky, hrnčeky… Niektoré používame, iné zapadnú prachom. V posledných rokoch sa však do popredia dostáva trend, ktorý má šancu túto zásuvku odľahčiť a planétu potešiť: ekologické reklamné predmety.
Možno už ste sa s nimi stretli – bavlnená nákupná taška namiesto igelitky, bambusová zubná kefka s logom firmy, fľaša na vodu z recyklovaného skla, zápisník z recyklovaného papiera či ceruzka, ktorú po dopísaní zasadíte do kvetináča a vyrastie vám z nej bazalka. Znie to lepšie než ďalší plastový prívesok na kľúče, však?
Prečo chcú byť firmy eko?
Ekologické reklamné predmety nie sú len módnym výstrelkom, ale logickou odpoveďou na to, kam sa svet posúva. Ľudia čoraz viac riešia, odkiaľ veci pochádzajú, z čoho sú vyrobené a čo sa s nimi stane, keď doslúžia. Firmy, ktoré sa rozhodnú propagovať pomocou udržateľných predmetov, tak vysielajú jasný signál: „Záleží nám na vás, ale aj na životnom prostredí.“ A to je posolstvo, ktoré má dnes veľkú váhu.
Zákazníci oceňujú firmy, ktoré myslia nadčasovo, inovatívne, a sú voči nim lojálnejší. A čo samotné firmy, ktoré dali šancu ekologickým reklamným predmetom? Určite majú dobrý bod za to, že sa takto rozumne usilujú odlíšiť od konkurencie. Vráti sa im to v podobe pozitívnej publicity, ale aj úspory nákladov.
Výhody ekologických reklamných predmetov
Ekologické reklamné predmety budujú lepší imidž firmy
Predstavte si, že darujete klientovi elegantný zápisník z recyklovaného papiera s decentným logom vašej spoločnosti. Nielenže si na vás spomenie pri každom jeho otvorení, ale zároveň si povie: „Aha, táto firma ide s dobou, myslí ekologicky.“ V časoch, keď konkurencia dosahuje obrovské rozmery, práve imidž často rozhoduje.
Ekologické reklamné predmety ukazujú, že vaša spoločnosť nehľadí len na krátkodobý efekt, ale premýšľa nadčasovo zodpovedne. A zákazníci či obchodní partneri takúto zodpovednosť vedia oceniť.
Ekologické reklamné predmety majú dlhšiu životnosť
Výhodou ekologických reklamných predmetov je aj to, že majú často dlhšiu životnosť než tie tradičné. Kvalitná fľaša z nehrdzavejúcej ocele alebo zo skla vydrží roky, kým plastová končí v koši po pár mesiacoch. Navyše, mnohé eko predmety sú navrhnuté tak, aby mali neskôr aj druhotné použitie – napríklad už spomínané ceruzky či obaly, ktoré sa dajú kompostovať.
To znamená, že vaša značka zostáva s človekom dlhšie a prirodzenejšie – nie je spojená s niečím, čo po chvíli končí v odpade, ale s predmetom, ktorý má zmysel a pridanú hodnotu.
I malý reklamný predmet nesie veľký odkaz
Reklamný predmet je tichým ambasádorom vašej značky. Ak je vyrobený ekologicky, nesie so sebou posolstvo udržateľnosti, moderného prístupu a zodpovednosti. A to všetko bez toho, aby ste museli vyvesiť veľký billboard s nápisom „Sme ekologickí!“. Hlavným znakom ekologických reklamných predmetov je to, že boli buď vyrobené z recyklovaných materiálov, alebo sa dajú úspešne recyklovať a znižovať tak ekologickú stopu v životnom prostredí. Určite si vďaka nim pritiahnete ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov.
Eko darčeky sú výhodné aj pre samotnú firmu
Ekologické reklamné predmety nielenže pôsobia sympaticky, ale aj ekonomicky vyhodne vychádzajú. Áno, niekedy stoja o čosi viac než klasická plastová alternatíva, no ich životnosť a efekt na značku túto investíciu z dlhodobého hľadiska vyvažujú. Navyše, mnohé firmy si dnes uvedomujú, že zelené riešenia predstavujú investíciu do budúcnosti – a v očiach zákazníkov im prinášajú body navyše.
Praktický význam eko darčekov
Na ekologických reklamných predmetoch oceníte aj to, že často nejde len o darček, ale aj o praktického pomocníka. Nákupnú tašku, ktorú dostanete, využijete pri každom nákupe. Fľaša na vodu vás sprevádza v práci aj na cestách. Zápisník si nájdete v kabelke či v kancelárii. Takto reklama zostáva prítomná, no nevtieravá – a ešte k tomu aj užitočná.
Zelená stopa, ktorá zostáva. Siahnite po eko darčekoch
Ekologické reklamné predmety sú viac než len marketingová pomôcka. Sú vyjadrením postoja, vizitkou firmy a malým krokom k udržateľnejšiemu svetu. Keď budete nabudúce vyberať reklamné predmety pre svojich klientov či partnerov, spomeňte si, že pero nemusí byť len pero. Môže byť aj znakom vašej zodpovednosti, moderného prístupu a snahy zanechať stopu – zelenú, nie plastovú.
Sponzorovaný článok