Vrátiť sa do srdca » Všetky kategórie » Tipy a triky » Nevýhody celoročných pneumatík v lete: Kompromis, ktorý vás môže stáť viac než len pohodlie?

Nevýhody celoročných pneumatík v lete: Kompromis, ktorý vás môže stáť viac než len pohodlie?

Doba čítania: 2 minút/y
celoročné pneumatiky

Celoročné pneumatiky – znie to ako splnený sen. Jedny gumy na celý rok? Bez prezúvania, bez čakania v pneuservise, bez výmeny. Ale ako to už býva, nie všetko, čo sa blyští, je zlato. A v prípade, že s nimi vyrážate na letnú dovolenku, môže sa sen rýchlo zmeniť na malú nočnú moru. Prečo sú celoročné pneumatiky v lete často len polovičným riešením a prečo je lepšie prezúvať auto sezónne?

Celoročné pneumatiky ako majstri kompromisu

Celoročné pneumatiky sú ako univerzálne kuchynské roboty – vedia toho veľa, ale nie až tak výnimočne. V zime zvládnu trošku snehu, v lete zas trošku tepla. Ale keď príde na extrémy, už majú problém. 

Leto prináša vysoké teploty, rozpálený asfalt a rýchlejšiu jazdu po diaľniciach. A práve vtedy sa ukazuje, že zmes, z ktorej sú celoročné pneumatiky vyrobené, nemá práve najlepšiu výkonnosť v letnom období. Zmes, ktorá má zvládať zimu, sa totiž v lete prehrieva a stráca priľnavosť.

Brzdná dráha v lete: S celoročnými pneumatikami radšej s rezervou

Jednou z hlavných nevýhod celoročných pneumatík v lete je ich dlhšia brzdná dráha. Nečakané brzdenie sa však nedá naplánovať, preto by sme celú svoju dôveru mali vkladať do našich jazdných schopností a kvality pneumatík. Najmä na mokrej vozovke alebo pri núdzovom brzdení v meste sa ukazuje, že letné pneumatiky sú jednoducho výkonnejšie a bezpečnejšie.

Nezávislé testy ukazujú, že rozdiel v brzdnej dráhe kvalitných letných pneumatík a celoročných pneumatík môže byť aj viac ako 5 metrov. A to je dĺžka menšieho bazéna alebo dvoch zaparkovaných áut.

Celoročné pneumatiky a horúčava? Nie práve ideálna dvojka

V letných horúčavách, keď asfalt takmer praská, sa celoročné pneumatiky prehrievajú rýchlejšie. Výsledok? Zhoršená ovládateľnosť vozidla, vyššie riziko šmyku a rýchlejšie opotrebovanie dezénu. To znamená, že guma „odchádza“ skôr, než by ste čakali – a zrazu sa výhodná kúpa mení na nákladný problém.

A to nehovoríme o spotrebe paliva, ktorá sa môže v prípade prehrievaných pneumatík zvýšiť. Takže nielenže nešetríte, ale na letnej trase do Chorvátska si môže autíčko „vypýtať“ aj pár litrov navyše.

Celoročné pneumatiky v lete robia hluk a vibrujú viac

Letné pneumatiky sú navrhnuté na tichú a plynulú jazdu. Celoročné? Tým ide o všetko. A tak sa môže stať, že na diaľnici nebudete počúvať letné hity, ale monotónne hučanie pneumatík. Nebezpečenstvo síce nehrozí, ale rozhodne to nie je ani príjemné.

Okrem toho sú celoročné pneumatiky zvyčajne tvrdšie ako letné, čo sa odrazí aj na jazdnom komforte. Cestovanie po rozbitých cestách tak môže byť o niečo autentickejšie, než by ste si želali.

Kedy celoročné pneumatiky áno a kedy radšej nie?

Aby sme len nekritizovali – tieto pneumatiky môžu byť fajn, ak jazdíte málo, prevažne v meste a nemáte chuť riešiť prezúvanie dvakrát do roka. Ale ak sa v lete chystáte na dlhšiu trasu, naložíte auto batožinou, rodinou a očakávate od auta stopercentný výkon, potom sú letné pneumatiky skrátka lepšou voľbou.

Celoročné pneumatiky nie sú pre každého

Ak ste typ vodiča, ktorý má rád istotu, pohodlie a bezpečnosť, celoročné pneumatiky v lete jednoducho nemusia byť pre vás to pravé orechové. Dá sa v nich prežiť rovnako ako v zime v sukni, ale nie je to práve najlepší nápad.

Ak sa chystáte na letné dobrodružstvo, doprajte svojmu autu poriadne letné obutie. Na stránkach pneueshop.sk nájdete široký výber letných aj celoročných pneumatík priamo z výrobných skladov. Investujte do svojho bezpečia aj pohodlia, aby ste si krásne zážitky nepriniesli len z dovolenkovej destinácie, ale tiež zo samotnej jazdy autom.


Sponzorovaný článok

Kategória: Novinky, Tipy a triky
Predchádzajúci článok
Pruh na bruchu: naozaj ho máte alebo ide o niečo iné?